Transport dostawczy, na całym świecie, przekształca się na niebywałą skalę.
Zeroemisyjne dostawcze dla firm nie są już wizją przyszłości, ale rzeczywistością której firma musi stawić czoła obecnie. Ta zmiana jest napędzana przez wzrost świadomości ekologicznej, presję regulacyjną, jak również postępy technologiczne. Pojazdy zeroemisyjne dostawcze dla firm przynoszą wiele korzyści i każda firma która zdecyduje się na korzystanie z pojazdów elektrycznych, może z nich czerpać.
Korzyści z elektromobilności dla firm
Zastosowanie elektrycznych pojazdów dostawczych jest nie tylko odpowiedzialne ekologicznie, ale również przynosi korzyści biznesowe. Pierwszą z nich są niższe koszty eksploatacji. Pojazdy na konwencjonalne paliwo generują duże koszty stałe, takie jak paliwo, oleje czy przeglądy techniczne. Natomiast eksploatacja pojazdów elektrycznych jest znacznie tańsza. Inną korzyścią jest możliwość dostępu do stref o ograniczonym ruchu, które są coraz częściej wdrażane w miastach. Dodatkowo, pojazdy elektryczne są zwolnione z wielu opłat drogowych, co z kolei przekłada się na dodatkowe oszczędności.
Jak przejście na elektromobilność wpływa na wizerunek firmy
Przejście na elektromobilność nie tylko przynosi korzyści finansowe, ale również buduje wizerunek firmy jako odpowiedzialnej i zorientowanej na przyszłość. Coraz więcej konsumentów docenia firmy, które podejmują środowiskowo odpowiedzialne decyzje i dbają o środowisko. Można to wykorzystać do promocji marki, co ma zazwyczaj pozytywny wpływ na sprzedaż i relacje z klientami.
Elektryczny samochód dostawczy – co oferuje nam rynek?
Wiele wytwórców pojazdów dostawczych wprowadziło już na rynek swoje wersje elektrycznych ciężarówek. Od małych furgonetek, poprzez średnie dostawczaki, aż do większych pojazdów z masą całkowitą do 3,5 tony. Wiele firm oferuje wynajem tych pojazdów, między innymi jest to Truck Care, które w swojej ofercie ma samochody elektryczne wynajem.
Wyzwania związane z przejściem na elektromobilność
Pomimo wielu korzyści, przejście na elektromobilność wiąże się również z pewnymi wyzwaniami. Do najistotniejszych należą: koszty inwestycyjne w nowe pojazdy, konieczność instalacji infrastruktury ładowania czy ograniczony zasięg pojazdów. Jednak te przeszkody można pokonać dzięki odpowiedniemu planowaniu i strategii.